Wake Me Up - Avicii

記念すべき第1回目は私の最も好きなアーティストの一人である「Avicii」の代表曲の一つ、
「Wake me up」を和訳していきたいと思います!

明るいメロディとは裏腹に、
歌詞の内容は若者の現実逃避を連想させるようなネガティブなものとなっています。
葛藤とはだれもが経験するものなので、
きっと多くの人がこの曲に共感をしたのではないのかと思います。
個人的にはこの曲のAvicii By Avicii バージョンも好きなのでぜひ聞いてみてください!

Feeling my way through the darkness
Guided by a beating heart
I can't tell where the journey will end
But I know where to start
They tell me I'm too young to understand
They say I'm caught up in a dream
Well life will pass me by if I don't open up my eyes
Well that's fine by me

暗闇の中を歩いているように感じるんだ
心臓の鼓動だけが僕の道しるべさ
この度がどこで終わるかはわからないけど
どこから始めるべきかはわかるよ
理解するには僕はまだ若すぎると彼らは言うんだ
夢にとらわれているともね
僕が目を開けなければ人生は過ぎ去っていくだろう
まあ、僕はそれでもかまわないよ

So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost
So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost

だからすべてが終わったころに僕を起こしてよ
僕がより賢く、成熟したころにね
ずっと自分探しをしてきたけど、
自分を見失っていたことには気づけなかったんだ
だからすべてが終わったころに僕を起こしてよ
僕がより賢く、成熟したころにね
ずっと自分探しをしてきたけど、
自分を見失っていたことには気づけなかったんだ

I tried carrying the weight of the world
But I only have two hands
I hope I get the chance to travel the world
But I don't have any plans
Wish that I could stay forever this young
Not afraid to close my eyes
Life's a game made for everyone
And love is the prize

世界の重圧を背負おうとしたんだ
でも僕には手が2つしかないんだ
世界中を旅する機会があればよかったんだけど
僕にはそんな計画は1つもないんだ
ずっと若いままでいられたらなと願うんだ
そうしたら目を閉じるのも怖くはないのに
人生はみんなのために作られたゲームで
愛はその褒美さ

So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost
So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost

だからすべてが終わったころに僕を起こしてよ
僕がより賢く、成熟したころにね
ずっと自分探しをしてきたけど、
自分を見失っていたことには気づけなかったんだ
だからすべてが終わったころに僕を起こしてよ
僕がより賢く、成熟したころにね
ずっと自分探しをしてきたけど、
自分を見失っていたことには気づけなかったんだ

I didn't know I was lost
I didn't know I was lost
I didn't know I was lost
I didn't know, I didn't know, I didn't know

自分を見失っていたことには気づけなかったんだ、
気づけなかったんだよ...

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 が付いている欄は必須項目です